blije klanten
Inhoud van een Green Belt training
Wat houdt een Green Belt training in? Een Lean Six Sigma Green Belt training bestaat voor 20 tot 30 procent uit Lean Management en de rest van de training wordt vooral Six Sigma behandeld. Bij een Green Belt training wordt veel tijd besteed aan veranderbare aspecten (teamontwikkeling, coaching van medewerkers etc.)
De Green Belt training bestaat uit een combinatie van theorie en praktijk. De inhoud van een standaard Lean Six Sigma Green Belt training is bepaald op basis van het Six Sigma DMAIC stappenplan. Dit staat voor:
Daarnaast wordt Lean Management behandeld aan de hand van de 5 basisprincipes van Lean:
Deze onderwerpen vormen de basis van de Lean of Lean Six Sigma training. In de Lean Six Sigma Green Belt training wordt veel aandacht besteedt aan de derde fase van het DMAIC stappenplan; analyse. Dit is de fase waarin je data gaat analyseren. Hierbij wordt vaak gebruik gemaakt het statistische programma Minitab. Hier wordt tijdens de training dan ook mee geoefend.
Je kunt ook een aparte training in Minitab volgen.
Verder leer je Lean tools en technieken toepassen om processen te verbeteren, uiteraard op Green Belt niveau. Dit wil zeggen dat je na de training projecten binnen je bedrijf kunt leiden. Je kunt bedrijfsprocessen verbeteren en meer klanten tevreden maken door middel van meer kwaliteit en effectiviteit. Kortom: je kunt na de training positieve veranderingen doorvoeren binnen je bedrijf door middel van het centraal stellen van de klant.
Ook interessant:
- De Lean ervaring van Ron van der Plas, Green Belt
- Is Scrum het nieuwe Lean?
- De 20 kenmerken van een goede Green Belt
Vind je dit artikel interessant? Deel het in je netwerk.