Slimmer werken,
blije klanten

Methodes voor een betere bedrijfsvoering

Gepubliceerd op

De makkelijkste manier om je bedrijfsvoering te optimaliseren is met behulp van een verbetermethodiek. Het doel van dit blog is om jou te inspireren met vier van deze verbetermethodieken. Zo kan je de methodiek kiezen die het beste bij jouw wensen aansluit. De vier methodes waarover je gaat leren zijn: – lean six sigma, deze […]

Charlie Chaplin in de Smart Factory

Gepubliceerd op

Dankzij de industriële revoluties is er in de laatste jaren veel ontwikkeld. Zo ook op de werkvloer, mede dankzij de lean methodiek. In de jaren 30 van de vorige eeuw zagen we Charlie Chaplin nog in een donkere fabriek . Hij dreef de spot met deze slechte omstandigheden. De werkdruk was hoog en de condities […]

Lean process mapping slim inzetten

Gepubliceerd op

Wel eens gehoord van lean process mapping? Zo niet, lees dan snel verder! Met deze tool kan je namelijk effectief aan de slag met optimaliseren. Dat is bij elk bedrijf welkom toch? Process mapping geeft inzicht in processen en wordt daarom veel gebruikt om processen te optimaliseren. Met deze tool breng je jouw processen visueel […]

Visueel management als een pro

Gepubliceerd op

Bij visueel management maak je gebruik van visuele hulpmiddelen om werkomgevingen en processen te managen. Grafieken maken het bijvoorbeeld het makkelijker om grote datasets te begrijpen. Dankzij visueel management krijg je inzicht in hoe processen verlopen en hoe je ze kunt verbeteren. Visuele hulpmiddelen kunnen onder anderen bijdragen aan het verbeteren van de volgende punten: […]

Perfect verbeteren met een verbetermanager

Gepubliceerd op

Veel organisaties doen een poging om Lean toe te passen in het dagelijkse werk. Eerst begint je team over Lean te leren en daarna starten jullie vol goede moed met het toepassen van de theorie in de praktijk. Dit gaat een tijdje goed, maar op een geven moment vervaagt het naar de achtergrond. Zonder dat […]

Verbeteren in een bedrijfsproces

Gepubliceerd op

Verbeteren is de sleutel tot blijvend succes. Om dit voor elkaar te krijgen moet je van de drang om te blijven verbeteren een patroon maken. Ons dagelijks leven bestaat voornamelijk uit patronen: iedereen heeft zo zijn gewoontes. Maar zijn dit wel de juiste? Vooral binnen een bedrijf is het belangrijk om hierbij stil te staan. […]

Tips voor je verbetertraject

Gepubliceerd op

Wanneer je een verbetertraject start wil je graag dat deze succes heeft. Hierbij is het belangrijk om structuurgericht te werk te gaan. Het is handig om dan een soort tool of handleiding te hebben. Dit zorgt ervoor dat het proces van het verbetertraject overzichtelijk blijft. Binnen de Lean Six Sigma is precies zo’n handleiding of […]

Klanttevredenheid het beste meten

Gepubliceerd op

Goed bezig! Het feit dat je dit blog leest betekent dat je aan de slag wil met de verbetering van je processen. Binnen de Lean Six Sigma vormt de  Voice of the Customer (VOC) een belangrijk startpunt daarvan. Door de VOC (of klanttevredenheid) te onderzoeken blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen qua tevredenheid, […]

Problem Solving doe je zo

Gepubliceerd op

In deze blog leer je hoe je 8D problem solving kan toepassen. Alle juiste informatie voor een goed functionerend bedrijf!

De klant centraal met de Customer Journey Mapping

Gepubliceerd op

Een doel van veel bedrijven is het centraal stellen van de klant. Maar hoe weet je of je de klant inderdaad centraal stelt? Daarvoor maak je gebruik van een Customer Journey Map, waarmee je de reis die een klant aflegt in kaart brengt. In dit blog leggen we je uit wat dat is en hoe […]